Vanliga frågor
Här hittar du vanliga frågor som våra kunder ställer, samt svar på dem
BESTÄLLNING
Jag har gjort ett köp som jag vill ändra eller ångra
Vi jobbar hårt på att få iväg beställningar omgående för att garantera snabbast möjlig leverans. När beställningen är plockad från lagerhyllan, kan den inte längre stoppas eller ändras. Du är välkommen att kontakta oss på kundservice@watski.se och uppge ordernummer så ska vi försöka lösa problemet.
Jag har inte fått någon orderbekräftelse, har min beställning gått igenom?
En orderbekräftelse ska per automatik skickas till den mailadress du uppgett. Har du inte fått någon orderbekräftelse så kontakta oss så fort som möjligt genom vår kontaktsida.
Jag har glömt registrera rabattkoden på min beställning
Skicka in uppgifterna på din order här samt rabattkod så hjälper vi dig!
Jag har skrivit fel adress på min order, hur gör jag?
Kontakta vår kundservice så fort som möjligt så hjälper vi dig. Är ordern redan skickad kan det tyvärr innebära att din beställning behöver ytterligare några dagars leveranstid.
Hur utnyttjar jag min rabattkod?
I kassan finns det en flik som heter “Har du en rabattkod?”. Klicka upp denna och fyll i din rabattkod så räknas din rabatt av direkt. Det går lätt att se avdragen summa under “översikt” i kassan.
Kan företag beställa på Watski.se?
Absolut! Vid enstaka köp rekommenderar vi att lägga dina orders på Watski.se. Vid större och återkommande köp ber vi dig att kontakta business@watski.se
Produkten jag vill köpa finns inte på lager, var ser jag när produkten kommer in på lager igen?
Inne på produktsidan kan du se i kolumnen lager en grön, gul eller röd markering. Om produkten har en gul markering är produkterna beställda men ännu inte på lager. Ställer du musmarkören över den gula markeringen ser du även en tid där produkten bör finnas på lager igen. Obs! Dessa datum är ingenting vi lovar utan bör användas som ungefärliga datum på inleverans. Vid röd markering är produkten inte beställd och går inte att beställa.
Priser
Alla våra priser på hemsidan är inklusive moms. Om du har några frågor på beställningen så kontakta oss över mail eller telefon så fort som möjligt. Watski ingår ej avtal med personer under 18 år. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning samt tryck- och skrivfel på hemsidan och i våra annonser. Om felaktigheter i pris eller leveranstid skulle uppstå, förbehåller sig Watski rätten att ändra detta i efterhand.
Köpa presentkort
Här kan du köpa presentkort för Watski.se. Behöver du se aktuellt saldo på ditt presentkort hittar du de här.
BETALNING
Vilka betalningsmöjligheter finns hos Watski.se?
Kortbetalning- Vi accepterar Visa och Mastercard. Vid beställning reserveras beloppet på ditt konto men dras inte förrän vi har skickat din beställning. Inga extra avgifter tillkommer.
Klarna- Med Klarna har vi tagit fram olika betalsätt på din order. Få först. Betala sen och Klarna - Dela upp. Du kan själv välja vilket alternativ som passar dig bäst och alla dina köp kan du se på klarna.com.
Swish- Säker och trygg betalning genom Swish. Vid betalningen uppger du det telefonnummer du vill använda för att betala med Swish.
Trustly Bankbetalning- Säker och trygg betalning via din internetbank med stöd för Mobilt BankID. Fungerar med Swedbank, SEB, Nordea, Handelsbanken, Länsförsäkringar Bank, Skandiabanken, Danske Bank, ICA banken, Forex Bank och Sparbanken Syd. Läs mer om Trustly här.
Jag har inte fått min faktura
Saknar du din faktura så kontakta oss genom vårt kontaktformulär. Har du valt att betala din order genom något av Klarnas betalningsalternativ så hittar du även din faktura på din inloggningssida på Klarna.com.
Kvitto från order
När du har laget en order hos Watski får du samtidigt en orderbekräftelse till den angivna e-postadressen. Det finns inget bindande köpavtal med Watski innan du har mottagit orderbekräftelsen.
LEVERANS
Generell information
Vi beställningar med Postnord eller Bring. Vi har två olika leveransalternativ:
Hämta hos ombud eller i paketbox - Skickas till det ombud som du valt i kassan eller som ligger närmast dig.
Hemleverans- Levereras till den adress du uppgett som leveransadress i kassan.
Vad kostar frakten?
Leveranskostnader i Sverige är följande:
Varubrev (små varor): 49 Kr
Postombud: 79 Kr
Hemleverans: 149 Kr
Föremål som klassas som farliga eller är längre än 150 cm: 499 Kr
Leveranstid
Leverans till postombud och hemleverans förväntas inom 1–3 vardagar. Om du lägger din beställning innan 12.00, skickar vi ditt paket samma dag. Klicka här för mer info
Kan jag följa min order?
När ditt paket skickas får du en bekräftelse av postombudet. Här kan du följa ditt pakets väg fram till ditt valda leveransalternativ.
Frakt av skrymmande och brandfarligt gods
En del av våra produkter klassas som skrymmande eller brandfarliga och måste skickas med större varsamhet än vanliga paket. Vi vet att många av dessa produkterna är svåra att själv hämta och därför vill vi alltid kunna erbjuda hemleverans även på dessa produkter. Kostnaden är lite större än den normala fraktkostnaden hos oss och produkterna som innefattas av dessa restriktioner märks tydligt upp inne på produktens sida.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Vid ej uthämtade paket återbetalas inte ordinariefrakten samt att kunden står för returfrakten på 119 kr. Vi tar även ut en en administrationsavgift på 199 kr för att hantera returen och täcka eventuella avgifter som uppstår på grund av att paketet inte hämtats ut. Avgift 199 kr + utgående frakt 79 kr + returfrakt 119 kr = 397 sek
Vad händer om jag inte mottager min hemleverans?
Om kunden ej tar emot sin hemleverans och paketet går i retur till oss, återbetalas inte ordinariefrakten samt att kunden står för returfrakt på 119 kr. Vi tar även ut en administrationsavgift på 499 kr oavsett produktens storlek och pris. Kostanden blir totalt för kunden: avgift 499 kr + utgående frakt 149 kr + returfrakt 119 kr = 767 kr.
RETURER
Jag vill returnera mitt köp
Du har öppet köp i 60 dagar på lagerförda produkter. På produkter köpta i fyndhörnan samt beställningsvaror tillämpas 14 dagars öppet köp. Öppet köp gäller inte på metervara, samt produkter som är programmerade eller skräddarsydda specifikt för en kund. Gäller från den dagen du mottagit varan. Behöver du returnera en vara som är köpt på www.watski.se så registrerar du ditt köp på >> www.watski.se/return-consumer >> Så återkopplar vi inom kort med eventuella returdokument. Konsumenten står alltid för returkostnaden och ser till att varorna är ordentligt emballerade. Konsumenten har ansvaret för paketet/varorna till det är mottaget av Watski. Spara därför alltid kvitto från postombudet med spårningsummer.
Watski rekommenderar att varan returneras via PostNord och att varan skicka skickas som paketpost. På så sätt är det möjligt att spåra paketet, vilket eliminerar eventuella tvivel om varan har levererats till Watski.
Tyvärr kan vi inte returnera pengarna för produkter där varan varit i bruk, blivit skadad eller på något sätt använts på ett sätt som varan inte varit tänkt för.
Vid retur eller byte ska varan vara oanvänd och återlämnas i obruten förpackning, inklusive eventuella etiketter.
Jag har returnerat en vara, vad gör jag med fakturan?
När Watski mottagit den returnerade varan görs det en återbetalning på produkten.
När får jag min återbetalning?
Så fort vi mottagit varan och behandlat ärendet återbetalas pengarna tillbaka till samma konto som betalningen genomfördes från.
Hur byter jag storlek?
Gör en ny beställning på den produkt och storlek du önskar byta till. Registrera sedan din retur här >> https://www.watski.se/return-consumer >>. Vi återbetalar pengarna så fort varan kommit till Watski och ärendet blivit behandlat.
Öppet köp
Du har öppet köp i 60 dagar på lagerförda produkter. På produkter köpta i fyndhörnan samt beställningsvaror tillämpas 14 dagars öppet köp. Öppet köp gäller inte på metervara, samt produkter som är programmerade eller skräddarsydda specifikt för en kund. Gäller från den dagen du mottagit varan. Vid retur eller byte ska varan vara oanvänd och återlämnas i obruten förpackning, inklusive eventuella etiketter.
REKLAMATION
Hur gör jag en reklamation?
Ditt köp omfattas av konsumentköplagen och som konsument har du 3 års reklamationsrätt. Registrera reklamationen med ditt ordernummer och en kort beskrivning (skicka gärna in bilder) av skadan på >> https://www.watski.se/rek-consumer >>. Vi skickar ett returnummer och en returetikett som används för att snabbt hantera ditt ärende när varorna kommit till oss. Om reklamationen är godkänd, kommer Watski återbetala fraktkostnaderna som uppstod genom att skicka varan till oss. Om felet av någon orsak inte bli godkänd som reklamation behöver du som konsument betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för retur av varan efter undersökning. Kom ihåg att varan alltid måste skickas i rätt förpackning och ta emot kvitto för leverans. Du som konsument har ansvaret för paketet och varorna fram till Watski. Spara därför leveranskvitto inkl. Information om fraktkostnader och spårnummer. Observera även att varor som skickas utan porto tas inte emot av Watski.
Varan är defekt redan vid leverans
Registera din reklamation så fort som möjligt här >> www.watski.se/rek-consumer >>. Skriv en kort beskrivning och skicka gärna med bilder på skadan. Vi hanterar ditt ärende så fort som möjligt.
Hur lång är reklamationsrätten?
Reklamationsrätten är alltid på tre (3) år. Det finns produkter med längre reklamationsrätt/garantitid och i dessa fall framgår det inne på produktsidan.
Hur fort behandlas min reklamation?
Vi har som målsättning att behandla alla reklamationer som kommer in till oss omgående eller så fort det bara är möjligt. Dock kan det finnas ärenden som kräver tester, reparationer eller någon annan form av bearbetning där det tar lite längre tid. Vi försöker alltid ha en tydlig kommunikation om vilket steg reklamationen befinner sig i och skyndsamt få fram ett beslut till dig som kund.
ÅTERFÖRSÄLJARE
Har ni en fysisk butik där jag kan se varorna?
Tyvärr har vi ingen översikt över vilka handlare med fysiska butiker som har samma produkter som oss. Ta kontakt med din lokala handlare och kolla om de har varan du söker hemma.
Jag önskar att köpa en specifik produkt, vem har den i lager?
Tyvärr har vi inte information om vilka produkter de olika handlarna har på lager. Kontakta handlaren och fråga ifall dem har den specifika varan i lager.
ÖVRIGA FRÅGOR
Hur avanmäler jag mig från nyhetsbrevet?
Längst ner på nyhetsbrevet hittar du en avregistreringslänk som tar dig bort från vårt nyhetsbrev.
Jag vill veta vilka uppgifter ni har sparade på mig
Kontakta oss på kundservice@watski.se så hjälper vi dig.
Jag har en intressant blogg, youtube-kanal eller annan båt relaterad kommunikationskanal som vill samarbeta med Watski
Kontakta oss på kundservice@watski.se så återkommer vi vid intresse.
Jobba på Watski
Har du stort intresse för båtar och båtliv och tycker att Watski skulle vara ett roligt företag att jobba på? Skicka in en ansökan till : jobb@watski.com.
Vill du sälja dina produkter genom Watski.se?
Kontakta oss på kundservice@watski.se så återkommer vi om det verkar intressant.
Klagomål
Vid eventuella klagomål så kontakta oss på kundservice@watski.se
Har Watski en katalog?
Nej, Watski har inte längre någon katalog. Du kan däremot söka bland mer än 35 000 båttillbehör i sökfältet.
ALLMÄNNA VILLKOR
Köp- och leveransvillkor
Watski.se drivs av Watski AB med organisationsnummer 559218-8949, Lockarpsvägen 6b, 213 76 Malmö, Sverige.
Du kan kontakta Watski.se på mailadressen: kundservice@watski.se. Våra köp- och leveransvillkor gäller vid köp av varor på watski.se med leverans i Sverige.
Cookies- och Sekretesspolicy
Våra cookies- och sekretesspolicy hittar du här.
PRISER PÅ WATSKI
Hur mycket kostar frakten?
Detta gäller leverans till postombud och hemleverans.
Priset för leverans under gränsen för fri frakt är 49 kr för varubrev, 79 kr till postombud och 149 kr för hemleverans.
Varför kan priserna variera från dag till dag?
Watskis pris följer den svenska marknaden. Då vi alltid jobbar för att kunna ge våra kunder ett konkurrenskraftigt pris kan våra priser ändras från dag till dag. Detta kallas dynamisk prissättning. Priserna sätts av en prisrobot och en rad prisregler som ser till att vi håller oss på lägsta marknadspris. På så vis kan du känna dig trygg med att du gör en god affär på Watski.
Kan jag få rabatt hos Watski?
Om du ska göra ett större köp på över 20 000 kr är du välkommen att ta kontakt för att se om du kan få en offert.